תאונת אופנוע בזמן העבודה

תאונת אופנוע בעבודה – להתנהל נכון מול הביטוח הלאומי

תאונת דרכים בעבודה היא אירוע מצער שעשוי להוביל לפגיעות גופניות, נזק לרכוש, ואף להפסדים כלכליים משמעותיים. במקצועות שונים, ובדגש על שליחויות, משמש אופנוע או קטנוע ככלי עבודה לכל דבר. בנוסף לכך, רבים נוסעים וחוזרים ממקומות העבודה שלהם על רכבים דו גלגליים פרטיים. חשוב לדעת כי מבחינת החוק אין הבדל בין תאונה של כלי דו או ארבע גלגלי, וגם מבחינת הביטוח הלאומי, תאונת אופנוע בעבודה יכולה להוביל לפיצויים ולתגמולים.

לחצו כאן למידע נוסף

הגדרת תאונת דרכים כתאונת עבודה

תאונת אופנוע בזמן העבודה תענה להגדרה של תאונת עבודה תחת הנסיבות הבאות:

  • תאונה בדרך מהבית לעבודה או חזרה ממנה, בדרך המקובלת. עם זאת, במקרים מסוימים גם חריגה מהמסלול הרגיל יכולה להיחשב לתאונת עבודה.
  • תאונה במהלך נסיעה במסגרת העבודה, כגון נסיעה לפגישה עם לקוח או ביצוע משלוח.
  • תאונה בדרך חזרה מאירוע עבודה, כגון השתלמות או כנס.

במידה והנפגע יוכר כנפגע עבודה על ידי הביטוח הלאומי, הוא יהיה זכאי למספר זכויות והטבות, ובהן:

  • דמי פגיעה: תשלום עבור ימי אי-כושר עבודה עד 91 ימים.
  • מענק נכות: תשלום חד פעמי במקרה של נכות עד לשיעור מסוים.
  • קצבת נכות: תשלום חודשי במקרה של נכות כתוצאה מהתאונה.
  • הוצאות טיפולים: החזרים עבור טיפולים רפואיים.
  • נכה נזקק: הגדלת הקצבה למקסימום, לנפגעים שלא חזרו לעבוד.
  • שיקום: מימון שיקום מקצועי לנפגע, כגון קורסים והכשרות.

גובה התגמולים בביטוח לאומי לאחר תאונת עבודה נקבע על פי מספר גורמים, כגון אחוז הנכות שנקבע על ידי ועדה רפואית של הביטוח הלאומי, גובה השכר המחושב על פי ממוצע השכר של (לרוב) 3 חודשי העבודה האחרונים לפני התאונה, גיל הנפגע ועוד.

תאונת אופנוע בעבודה

כיצד מתבצעת תביעת ביטוח לאומי לאחר תאונת אופנוע בעבודה

הליך תביעת ביטוח לאומי לאחר תאונת אופנוע בעבודה דומה להליך תביעה רגיל, אך עם מספר הבדלים:

  1. איסוף מסמכים:
  • טופס תביעה לדמי פגיעה (טופס בל/211).
  • תעודה רפואית לנפגע בעבודה.
  • אישורים רפואיים נוספים המעידים על הפגיעה ועל קשר סיבתי לתאונה.
  • תעודת זהות.
  • ביטוח חובה.
  • טופס משטרה.
  • אישור על תשלום דמי ביטוח לאומי.
  • טופס למתן טיפול רפואי לנפגע בעבודה (שכיר - בל/250, עצמאי בל/283).
  • אישור מהמעסיק על נסיבות התאונה.
  • כל מסמך רלוונטי נוסף המעיד על נסיבות התאונה והפגיעה.
  1. מילוי טופס תביעה: יש לציין בטופס התביעה שמדובר בתאונת דרכים בעבודה, ולצרף לטופס התביעה חלק ממסמכים הנ"ל.
  2. הגשת התביעה: ניתן להגיש את התביעה באופן מקוון באתר הביטוח הלאומי (מומלץ), או בדואר רשום, או בתיבת השירות של סניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום המגורים.
  3. טיפול בתביעה להכרה: הביטוח הלאומי יברר את נסיבות התאונה ויקבע האם התאונה הינה תאונת עבודה, ויחליט לגבי גובה תשלום דמי הפגיעה ומשכה.

אם התאונה לא הוכר כתאונת עבודה או חלק מהפגימות לא הוכרו, ניתן להגיש תביעה להכרה ישירות לבית הדין לעבודה עדי להוכיח שהעובדות מהוות תאונת עבודה.

  1. טיפול בתביעה לנכות: הביטוח הלאומי יזמן אתכם לוועדה רפואית שתבחן את הפגיעה ותקבע את אחוז הנכות.

ניתן לערער על החלטת הוועדה הרפואית לועדה רפואית לעררים, וגם על האחרונה ניתן לערער בשאלה משפטית בלבד לבית הדין לעבודה.

  1. טיפול בתביעת נכה נזקק: הביטוח הלאומי יבדוק האם בתקופת הנכות הזמנית שקבעה הועדה הרפואית יש לנפגע יכולת לעבוד, ואם לא והוא לא עבד, יקבל הגדלה של הקצבה הזמנית למקסימום האפשרי.

קשיים שמערים הביטוח הלאומי בפני נפגעי עבודה

למרבה הצער, הקשיים שמערים הביטוח הלאומי בפני נפגעי תאונות דרכים בעבודה רבים ומגוונים:

הוכחת קשר סיבתי: הביטוח הלאומי עשוי לדרוש הוכחות חותכות לקשר בין התאונה בעבודה לפגיעה. בתוך כך, עלולה לעלות טענה כי הפגיעות אינן קשורות ישירות לתאונה.

קביעת אחוז נכות: ועדה רפואית של הביטוח הלאומי עשויה לקבוע אחוז נכות נמוך ממה שמגיע לנפגע. לעיתים קרובות, הוועדות הרפואיות מתמקדות בנכות הפיזית ומתעלמות מההשלכות הפונקציונליות והנפשיות של הפגיעה.

הפעלת תקנה 15: הביטוח הלאומי עשוי שלא להגדיל את גובה התגמולים/המענק באמצעות תקנה 15, שלא בצדק, למרות שהתאונה גרמה לירידה מוכחת בהכנסות ולנזקים גופניים שמקשים על יכולת העבודה.

התנהלות בירוקרטית: התהליך מול הביטוח הלאומי עשוי להיות בירוקרטי ומסורבל. יש למלא טפסים רבים, להציג מסמכים רבים ולעבור הליכים בירוקרטיים ארוכים. יש לציין כי נפגעי עבודה רבים אינם מקבלים סיוע וייעוץ מקצועיים מתאימים. כתוצאה מכך, הם עלולים לוותר על זכויותיהם או לקבל פיצויים נמוכים מהמגיע להם.

חשיבותו של עורך דין בתביעה לביטוח לאומי לאחר תאונת אופנוע בעבודה

הליך הגשת תביעה לביטוח לאומי עשוי להיות מורכב ומתסכל, וכפי שראינו הביטוח הלאומי עלול להערים קשיים בלתי מבוטלים בדרך לקבלת התגמולים ו/או המענקים והזכויות שמגיעים לכם. לכן, ישנה חשיבות רבה להסתייעות בשירותיו של עורך דין בעל ניסיון רב בתביעות לביטוח הלאומי בפרט, ולחברות הביטוח בכלל.

עורכי דין המתמחים בדיני ביטוח לאומי מבינים את החוקים והנהלים הרלוונטיים ויכולים להוביל אתכם בתהליך בצורה נכונה ויעילה. הם מכירים את הפסיקה העדכנית ואת הפרשנות המקובלת של החוק, ויכולים להשתמש בידע זה כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם, תוך מניעת טעויות שעלולות להקטין את הזכויות המגיעות לכם.

עורך דין יטפל בכל ההיבטים של ניהול התיק, החל מאיסוף המסמכים ועד להכנה שלכם ואף לייצוג בוועדות רפואיות ובבית הדין לעבודה. אכן, רק עורך דין יכול לייצג אתכם בוועדות רפואיות ולשפר את סיכוייכם לקבלת אחוז נכות גבוה יותר. הוא גם יכין אתכם לדיון בוועדה, ישאל את השאלות הנכונות ויציג את הטיעונים שלכם בצורה מקצועית תוך הפנייה הועה למסמכים רפואיים וחוות דעת.

בנוסף, עורך דין יסייע לכם למלא את הטפסים בצורה נכונה ולצרף את כל המסמכים הנחוצים. הוא יידע לוודא שהתביעה שלכם מנוסחת בצורה נכונה ושהיא כוללת את כל המידע הרלוונטי, שהתיק שלכם יהיה מוכן בצורה מיטבית ושהטענות שלכם יוצגו בצורה מקצועית ומשכנעת, ויקבלו התייחסות רצינית.

מעבר לכך, עורך הדין יטפל בכל ההיבטים של התביעה, מה שיכול לחסוך לכם זמן ומאמץ. מאחר ותביעה לביטוח לאומי יכולה להיות תהליך מלחיץ, עורך דין גם יכול להקל על הלחץ ולסייע לכם להתמודד עם התהליך בצורה נכונה.

זכרו! פנייה לעורך דין המתמחה בדיני ביטוח לאומי יכולה להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה שלכם בתביעה. עורך הדין יסייע לכם להבין את זכויותיכם, לנהל את התיק בצורה נכונה ויעילה ולקבל את הפיצויים המגיעים לכם.

לקבלת ייעוץ, ליווי וייצוג משפטי

נפגעתם בתאונת אופנוע בהקשר למקום העבודה? אם כן, עו"ד אריה שילאנסקי מתמחה בתחום הביטוח והנזיקין בכלל, ובכל הקשור לביטוח הלאומי בפרט. משרדנו ילווה אתכם כבר למן השלבים הראשונים, לכל אורך התהליך מול הביטו הלאומי, עד לקבלת מלוא הכספים וההטבות המגיעים לכם כחוק.

למידע נוסף ולקבל סיוע משפטי הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 077-4420885.

השאר את פרטיך כדי לבדוק את המקרה שלך באופן ראשוני
ללא תשלום ותוך שמירה על פרטיותך